Toinen pokaali Italiasta; Saara Astola upeasti 2.

8.4.2010

Petran palkintojenjako
Saaran palkintojenjako
Kipailut ohi!
Lentokoneen lähtöä odotellessa Venetsian kentällä. Lentolakko ei pahasti haitannut

10 Yksinluistelijaa lähtee Italiaan kauden päätöskilpailuun 4.-8.4.2010.

Noviiseissa: Petra Stolt

Debytanteissa -96: Tytti Oinonen, Saila Pönkä, Anna-Sofia Isosomppi sekä Siiri Rytkönen

Debytantit -97: Saara Astola

Springs: Juulia Syrjänen, Isa Lumme, Niina Viitaharju sekä Joanne Jaulimo

Valmentajaksi mukaan lähtee Eve Uimonen.

Tuloksia

7.4.

Petra Stolt avasi Italian kilpailun loistavasti sijoittuen kokonaiskilpailussa 3:ksi. Ohjelma sisälsi kaikki kaksoishypyt ja yhden kaksois-kaksoisyhdistelmän, erinomaiset piruetit sekä vapautuneen tulkinnan. (-:

8.4.

Debytantit -97: Saara Astola loistavasti sijalle 2 kauden parhaimmalla ja vaikeimmalla vapaaohjelmallaan. Ohjelma sisälsi ensimmäisen kerran kaksi kaksoisakselia. Osallistujia oli 20.

Debytantit -96: Tytti Oinonen teki elämänsä parhaimman vapaaohjelman sijoittuen upeasti 5:ksi., Saila Pönkä 12., Siiri Rytkönen 13., Anna-sofia Isosomppi 14. Osallistujia oli 17.

Springs -99: Juulia Syrjänen 9., Niina Viitaharju 13., ja Joanne Jaulimo ensikertalaisena kauden parhaalla ohjelmallaan hienosti 18.. Osallistujia oli 29.

Springs -98: Isa Lumme erinomaisella suorituksellaan 7./23.

MATKAKERTOMUKSIA

Sunnuntai 4.4.2010

No niin, kaikki olivat tulleet Helsinki Vantaan lentokentälle, kisaajat kuin nyyhkyttelevät vanhemmatkin. Lähdemme siis Italiaan, Canazeihin. Kaikki odottavat innolla että pääsevät lentokoneeseen. Matkalle on menossa ensikertalaisia KV-kisoihin (ulkomaankisat) kuin lentokoneeseenkin. Ikäluokkia on monia. Vanhin on 14v ja nuorin 9v. Nyt ollaan jo viety matkalaukut checkiin ja nopeasti se turvatarkastuskin meni. Ennenkuin huomattiinkaan oltiin jo shoppailemassa lentokentän tuotteilla täytetyissä kaupoissa. Paitsi yksi, joka ilmeisesti oli jännittänyt niin paljon, että rupesi voimaan pahoin, tai ehkä se johtui jostakin muusta, kun kyseessä olikin niin kokenut matkailija kuin kilpailijakin. Kun vihdoin pääsimme yhteisymmärrykseen siitä, että pitäisi lähteä portille odottamaan lentoa eikä sitä yhtä tavaraa ollutkaan pakko ostaa, lähdimme porttia kohti. Mutta yllätykseksemme lento lähti 30 minuuttia myöhässä. Kun vihdoin oltiin lentokoneen penkeillä piti heti nousta koska paikkojen vaihtelu oli virallisesti alkanut. Kun kaikki olivat saaneet paikan minkä halusivat, (tai ainakin melkein....) niin pystyivät kanssamatkustajatkin rauhoittumaan ja nauttimaan lennosta. Lento oli aamulento, joten saimme Finnair aamupalan. Siinä samalla lähdimme seikkailemaan lentokoneessa, jolloin se alussa ollut matkustajien rauha olikin jo rikkoutunut.

Kun pääsimme Italian lämpöön, olimme iloisia kun huomasimme että lunta ei ollut lähimaillakaan. Nurmikko oli tuoreen vihreä ja voikukat&leskenlehdet olivat raikkaan keltaisia. Lähdimme kahdessa tila-autossa johon lastasimme itsemme ja värikkäät matkalaukkumme. Toisille matkalaisille oli naiskuski ja meille tuli mieskuski, joka tarjosi todella hyvää purkkaa. Matkapahoinvointia oli siunaantunut joillekin meille, mutta siitä selvisivät kaikki ehjin nahoin. Matkasimme pitkään kunnes takapenkkikansalaiset voittivat ja pysähdyimme huoltoasemalle syömään. Se taisi kuitenkin olla kaikkien tahto, koska olimme kaikki nälkäisiä. Matkaa oli kuitenkin vielä aika paljon, koska meidän piti kiemurrella ylös vuoristoa ja sitten alas vuoristoa, sillä se kylä missä asuimme oli vuorien ympäröimä. Nyt hyppäämme vähän matkaa eteenpäin koska tässä välissä tapahtuu vain juttelua ja kysymyksiä siitä milloin oltaisiin perillä. Eli, nyt ollaan talon ulkopuolella odottamassa sitä, että päästäisiin sisään.

Ulkona oli lunta ja oli kylmempi kuin lentokentältä tullessa. Vihdoin pääsimme sisään lämmittelemään. Sari (ryhmänjohtaja) näytti meille kaikille huoneemme. Meille tuli hieno huone. Ruokana oli lohikeittoa. Lohikeitto oli todella täyttävää ja liemi oli erinomaista. Minna, joka on ruokavastuullinen on erittäin tärkeä henkilö matkallamme. Emme tiedä mitä tekisimme ilman häntä, kun ruokaakin pitää saada.

Ruuan jälkeen lähdimme Fassa Ice Gaalaan, mutta sitä ennen, luonnollisesti hilluimme huoneessamme. Mutta sen jälkeen ihan oikeasti lähdimme ihan oikeasti sinne jäägaalaan josta kerrotaan huomenna. Joten se on hellurei Isalta ja Juulialta.

Maanantai 5.4.

Kello oli kymmenen ja istuimme kaikki aamiaispöydässä. Aamupalana oli puuroa, leipää ja jogurttia. Kaikki olivat innoissaan tulevasta päivästä. Syötyämme lepäsimme hetken ennen kuin lähdimme kohti Canazein keskustaan. Matkaa oli noin 3 kilometriä ja matkalla näimme pienen hevosaitauksen, jossa tepasteli noin 10 suloista ponia. Rapsuttelimme niitä hetken aikaa ja pian jatkoimmekin matkaa. Canzein keskusta oli pieni tori, jonka ympärillä oli muutamia kauppoja. Aloitimme oheisharjoitukset pienellä, puisella esiintymislavalla. Harjoitukset sujuivat mukavasti venytellen, hyppien akseleita, kierroshyppyjä ja tehden lajiliikkeitä. Meistä tuli paikallinen nähtävyys. Monet ottivatkin meistä kuvia. Katselimme jonkin aikaa kauppojen näyteikkunoita, jotka olivat kiinni, koska oli siesta. Odottelimme hetken aikaa bussia, mutta osa päättikin lähteä kävelemään. Matkalla rapsuteltiin taas poneja. Lounaaksi oli kalakeittoa, joka näytti maistuvan melkein jokaiselle. Masut täynnä jatkoimme lepäilyä. Petran oli aika lähteä harjoituksiin, mutta Eve oli vielä Suomen ajassa, ja oli katsonut tuntia liian aikaisin, joten Petra ja Eve tekivät happihyppelyä. Petra oli kuitenkin arvonnassa ja sai numerokseen 1.!! Kaikilla alkoi olla jo nälkä ja Minna valmisti herkullisen hyvää kanaa ja riisiä. Useimmat eivät malttaneet pysyä housuissaan, koska he odottivat niin innoissaan pääsyä jäälle. Tulimme myöhään harjoituksista ja olikin jo nukkumaanmenoaika.

Terkuin, Saara ja Petra

Tiistai 6.4.

Päivä alkoi iloisissa merkeissä. Petra lähti aikaisin aamulla treeneihin ja me muut saimme nukkua vielä vähän aikaa ennen kuin lähdimme aamiaisen jälkeen Canayzein keskustaan. Canazein keskustassa verryttelimme taas puulavalla. Verryttelyn jälkeen saimme kierrellä vapaasti torin kauppoja. Suurin osa osti tuliaisia kotiväelle. Shoppailun jälkeen menimme jätskille ravintolaan ja ottamaan aurinkoa terassille.

Majapaikalle saavuttuamme söimme spagettia ja jauhelihakastiketta. Petra lähti jäähallille valmistautumaan kisoihin. Varttia vaille kolme lähdimme katsomaan Petran lyhytohjelmaa. Petra luisteli koko joukon ensimmäisenä 11:sta luistelijan joukosta. Kaikki jännittivät Petran puolesta katsomossa, mutta aivan turhaan, sillä Petra luisteli loistavasti. Petra oli lyhyt-ohjelman jälkeen toisena. Muut lähtivät majapaikalle Petran kisan jälkeen, mutta Petra jäi vielä katsomaan kisoja ja jäi vielä arvontaan. Illalla kaikilla muilla paitsi Petralla oli treenit.

Tekijät: Tytti ja Siiri

Keskiviikko 7.4.

Neljäs kisamatkapäivä ja Petulla vuorossa vapaaohjelma.

Päivä alkoi aikaisin aamulla, kun Petra lähti aamuharkkoihin. Me muut jäimme vielä nukkumaan. Aamiaisen jälkeen noin kymmenen aikaan ja Petun palattua harkoista lähdimme vihdoin vuorille. Sitä me olimmekin odottaneet jo kauan. Menimme gondoolihissillä ylös ja vielä tuolihissillä lähes huipulle asti. Siellä oli upeat maisemat. Ihastelimme niitä ottaen kuvia näkymistä, jotka näyttivät maalatuilta. Tuolihissillä eivät monetkaan kulkeneet alaspäin, joten vilkutimme vastaan tulijoille. He taisivat hiukan yllättyä, kun joukko suomalaisia menee ”väärään” suuntaan ja vilkuttelee kaikille. Ennen kuin lähdimme alas, otimme vielä hiukan aurinkoa kahvilan kuistilla syöden sämpylää ja juoden vettä.

Alas tullessamme oli jo lounaan aika ja Petun täytyi suunnata jäähallille kisoihin. Sitä ennen kuitenkin oli päivän kohokohta: Petun meikkaus. Me muutkin lähdimme niitä katsomaan ja jännittämään mukana. Petra teki hyvän ohjelman, joten lähdimme (Saila ja Anna-Sofia) leikkipuistoon odotellessamme tuloksia. (”Jihuu!” ”Jee!”) Samalla juoksimme ympäri leikkipuistoa, mikä käy hyvin verkasta.

Tulosten selvittyä oli aihetta juhlia. Petra oli vapaaohjelman neljäs ja koko kisan lopputuloksissa kolmas. (”Hyvä Petu!”) Eli lähdimme pizzeriaan herkuttelemaan ja juhlimaan Petun hyvää suoritusta pizzoilla. (”Nam”) En edes muista mitä oli lounaalla, kun on vain pizzat mielessä. Petra sai juoda coca-colaa ja me muut katselimme vierestä Petran nautinnon hetkiä.

Välipalan jälkeen lähdimme arvontaan. Meidän sarjassamme Saila nosti numeron 2. Tytti asteli tyylikkäästi nostamaan numeron 7. Siiri nosti Tytin jälkeen numeron 6 ja Anna-Sofia nosti viimeisenä (muttei vähäisimpänä) numeron 15. Sitten menimme katsomoon odottelemaan (kauniin) Petran palkintojenjakoa. Petra nousi ylpeänä palkintopallille vastaanottamaan suuren pokaalinsa hymy huulilla. J

Haimme tavaramme majatalolta ja päivän päättivät harjoitukset, ensin Saaran ja sitten meidän muiden. Tulimme harjoituksista ihastellen taas kerran Blingbling-vuorta. Kävimme nukkumaan virkistävän suihkun jälkeen syötyämme sitruunapalat ja odottaen jo huomista kisapäivää jännittyneinä.

Terkkuja kaikille!

Saila ja Anna-Sofia

Torstai 8.4.

Heräsimme aamulla harjoituksiin. Kaikilla meni treenit hyvin. Kun treenit loppuivat, menimme huoneille syömään munakasta. Sitten menimme katsomaan Saaran kilpailua. Saaralla meni ohjelma todella hyvin. Saara tuli hienosti toiseksi. Kisassa luisteli myös Siiri, Saila ja Anna-Sofia. Tyttikin luisteli vaikka olikin ollut kipeä. Sitten Niina, Juulia ja Joanne menivät huoneelle lepäämään ja syömään. Sen jälkeen laitoimme kisakampaukset ja meikit. Me myös pakkasimme kisakamat. Sen jälkeen lähdimme verkkaamaan kisaa varten. Ensimmäisenä meistä luisteli Joanne. toiseksi Niina ja sitten Juulia. Kaikkien suoritukset menivät hyvin. Juulia oli yhdeksäs, Niina kolmastoista ja Joanne kahdeksastoista. Myöhemmin luisteli myös Isa. Isalla meni hyvin, jonka seurauksen 7. sijaa. Illalla menimme pitzalle kisojen kunniaksi. Illalla pakkasimme kamat matkaa varten.

Hyvää kotimatkaa, Niina ja Joanne

Perjantai 9.4.

Tänään heräsimme aikaisin, jotta ehtisimme lennolle takaisin Suomeen. Ensin jouduimme kuitenkin ajamaan vuorten välistä Canazein kylästä 2 ja puoli tuntia Venetsiaan. Automatkalla kaikki olivat väsyneitä. Kun vihdoin pääsimme kentälle, saimme huviksemme kuulla, että koko Venetsian lentokentän henkilökunta oli lakossa. Saimme kuitenkin lentolippumme ja lähdimme etsimään odotuspaikkaa kahdeksan tunnin ajaksi. Löysimmekin sellaisen suurelta nurmialueelta ja päätimme pitää picnicin, jolla söisimme aamupalan. Kun saimme syötyä, pelasimme korttia ja jotkut menivät ostamaan karkkia ja limua tai jäätelöä. Ostoksille lähdimme yöhousuissa ja luistelushortseissa. Kun palaamme takaisin, saimme kuulla, että lento lähtisi jo tunnin kuluttua. Aloitimme taas housujen vaihtamise. Veimme tavarat check in:iin ja kävimme turvatarkastuksessa. Ehdimme vielä muutamaan kauppaan ennen koneen lähtöä. Koneen kapteeni kuulutti, että koneesta puutuu 5 matkustajaa, joten matka vielä viivästyi, kunnes heidän tavarat oli poistettu ruumasta. Vihdoin pääsimme ilmaan ja matka kohti Suomea alkoi. Matka on ollut hieno kokemus (varsinkin vuorilla käynti).

Nyt Anna-Sofia ja Juulia Hei, Hei!