Virtuaalitestit 2021

Ice Steps Kuva: Antti Jaamala

Haluatko mukaan iloiseen ja taitavaan Steppi - perheeseen? Hae meidän joukkueisiin!

Meiltä löytyvät hyvät harjoitteluolosuhteet, ammattitaitoiset, kokeneet ja motivoituneet valmentajat sekä mahtavat joukkueet. EVT on kehittyvä seura ja keskiössä on aina luistelijat arvojemme mukaan.

Ota pian yhteyttä joukkueen vastuuvalmentajaan, jos olet kiinnostunut hakemaan joukkueisiimme.

SM-juniorijoukkue Ice Steps sekä kansallinen juniorijoukkue Hot Steps ja kansallinen seniorijoukkue Ex-Steps ovat täynnä. Kiitos kaikille hakijoille!

Muodostelmaluistelijan ura alkaa TimanttiSteps - kehitysryhmästä!
Ole rohkeasti yhteydessä vastuuvalmentaja Anni Mikkoseen! (yhteystiedot alla).

LISÄTIEDOT JOUKKUEISTA: EVT.SPORTTISAITTI.COM/MUODOSTELMALUISTELU/

Ole rohkeasti yhteydessä joukkueiden valmentajiin jos sinulla on kysyttävää joukkueiden harjoittelusta tai toiminnasta!

SM-juniorit: Ice Steps

Anni Mikkonen ja Nina Arisalo

Suomen Taitoluisteluliitto Muodostelmaluistelun lajityöryhmä 3.2.2021

PELISÄÄNNÖT KOSKIEN JOUKKUEENVAIHTOA MUODOSTELMALUISTELUSSA 2021
(Koronatilanteen muuttuessa merkittävästi, voidaan pelisääntöjä tarvittaessa vielä päivittää.)

– Joukkueet voivat julkaista testi-infon (sisältäen mahdolliset testisisällöt) 22.2.2021 alkaen.

o Varsinaisia testiluisteluja ei järjestetä, vaan luistelijavalinnat tehdään muilla keinoin, esim. virtuaalisten näyttöjen perusteella.

o Halutessaan valmentaja voi kohdata luistelijan esim. ulkojäillä ennen valintaa.

o Joukkueet päättävät itse, miten tiedottavat testaustavastaan.

o Seurojen sisäiset joukkuesiirrot tehdään seuran omien toimintaperiaatteiden mukaisesti, jotka tulee avoimesti viestiä. - Siirtoikkuna on 1.-21.3.2021.

o Luistelijoilla on aikaa lähettää virtuaalisesti omat suorituksensa joukkueelle / valmentajalle 1.-14.3.2021.

o Joukkueet eivät saa tehdä luistelijavalintoja ennen 1.3.2021.

o Luistelijavalinnat tulee tehdä 21.3.2021 mennessä.

- Siirtoajan ensimmäisen viikon (viikko 9) aikana luistelijan ei tarvitse ilmoittaa ottavansa paikkaa vastaan.

- Luistelija saa antaa osaamisnäytöt virtuaalisesti useammalle joukkueelle, ennen kuin ilmoittaa valinnasta.

o Luistelijan toivotaan avoimesti kertovan tilanteestaan ja toiveistaan mahdollisimman pian niiden joukkueiden valmentajille, joihin luistelija on pyrkinyt, viimeistään viikolla 10 (14.3.2021 mennessä). o Ennen tätä ajankohtaa luistelija ei ole velvollinen antamaan vastausta, ottaako tarjotun paikan vastaan.

- Seuran / joukkueen tulee myös selkeästi ja avoimesti ilmoittaa pelisäännöistään luistelijan pyrkiessä muihin joukkueisiin (säilyykö paikka vanhassa joukkueessa, vaikka luistelijaa hakee myös muihin joukkueisiin tms.).

- Kaikki muuna aikana tapahtuvat siirrot keskustellaan ja sovitaan aina valmentajien välillä.

- Seurasiirroissa luistelijan esteettömyys tarkistetaan seurojen yhteisen sopimuksen mukaan (maksamattomia laskuja ei saa olla edelliselle seuralle).

- Avoimuus ja rehellisyys valmentajien, vanhempien ja seurojen välillä on toivottavaa.
Yleisesti: valmentajat pyrkivät mahdollisissa ongelmatapauksissa löytämään ratkaisut